FAQ's

Product

  • Hoe kan ik zien of een artikel op voorraad is?

    Om te controleren of een artikel op voorraad is, gaat u naar de productpagina. Als het artikel beschikbaar is, kunt u het artikel succesvol aan uw winkelwagen toevoegen. Als het niet op voorraad is, kunt u het artikel niet aan uw winkelwagen toevoegen.

  • Hoe neem ik contact op met de klantenservice?

    U kunt ons een bericht sturen via de website of ons een e-mail sturen op info@avoid-online.nl of uzelf "Live Help" geven door met ons te chatten. U kunt ook contact met ons opnemen via (013) 465 75 19 voor verdere assistentie binnen de openingstijden (8:30 AM tot 5:00 PM).

  • Hoe kan ik een garantie claim indienen voor het product dat ik heb gekocht?

    Als uw artikel binnen de garantieperiode valt, zoals vermeld op de website. In dat geval kunt u contact met ons opnemen voor verdere assistentie door een bericht achter te laten op de website of door ons te e-mailen op info@avoid-online.nl of door uzelf "Live Help" te geven door met ons te chatten. U kunt ook contact met ons opnemen op (013) 465 75 19 voor verdere assistentie binnen de openingstijden (8:30 AM tot 5:00 PM).

  • Hoe kan ik updates ontvangen over exclusieve kortingen en verkopen?

    U kunt exclusieve updates over kortingen en verkopen ontvangen door uw e-mailadres te registreren op de AVOID-website.

  • Waar kan ik mijn product vinden op de AVOID-website?

    U kunt uw productnaam zoeken op de AVOID-website of gewoon de productcategorieën bezoeken om in een mum van tijd het gewenste product te vinden.

Bestellingen

  • Hoe plaats ik een bestelling?

    Om uw bestelling te plaatsen:

    - Ga naar de productpagina op de AVOID-website.

    - Selecteer het subtype van het product, indien van toepassing, en klik op "Toevoegen aan winkelwagen".

    - Zodra uw product aan de winkelwagen is toegevoegd, voegt u de gewenste hoeveelheid voor het product toe.

    - Ga akkoord met de "Algemene voorwaarden" door het selectievakje aan te vinken.

    - Klik op "Afrekenen" om de betaling te doen en voeg een factuur- en verzendadres toe. Zodra u een verzendadres hebt toegevoegd, worden de verzendkosten opgenomen in uw definitieve afrekenfactuur.

    - Selecteer de gewenste betaalmethode en voer de betaling uit.

    - Zodra u uw bestelling succesvol hebt geplaatst, ontvangt u de orderbevestigingsmail van AVOID BV.

  • Welke betaalmethoden worden geaccepteerd om een ​​bestelling te plaatsen?

    Wij, bij AVOID, accepteren betaalmethoden via creditcards, internetbankieren, betaal later portals zoals Klarna en snellere afrekenportals zoals PayPal, GooglePay, ShopPay, etc. We accepteren ook betalingen via AMEX-kaarten.

  • Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

    Bij verzending van uw bestelling verstrekken wij uitgebreide trackinginformatie via ons Track & Trace-systeem. Er wordt een geautomatiseerde e-mailmelding verzonden met uw unieke Track & Trace-trackingcode, waarmee u de realtimestatus van uw zending kunt volgen en de verwachte leverdatum kunt vaststellen.

  • Hoe kan ik mijn bestelling/contract annuleren?

    U heeft het recht om het contract om welke reden dan ook binnen 14 dagen na ontvangst van uw aankoop te annuleren. Deze termijn gaat in op de dag waarop u de goederen fysiek in ontvangst neemt of op de dag waarop een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de goederen in ontvangst neemt.

    Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons op de hoogte stellen van uw beslissing om dit contract te herroepen. Dit kan door middel van een ondubbelzinnige verklaring, bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail. U heeft ook de mogelijkheid om gebruik te maken van het modelformulier voor herroeping, maar dit is niet verplicht. U moet uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht verzenden voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

  • Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

    De levertijd is afhankelijk van de beschikbaarheid van het product en de verzendmethode. WIJ streven ernaar om bestellingen binnen 1-3 werkdagen te leveren.

    Zodra uw bestelling is verzonden, ontvangt u een e-mail met de Track & Trace-code en een link naar de website van de bezorgservice, waar u de status van de bestelling kunt volgen en de verwachte bezorgdatum kunt zien.

Verzending

  • Biedt AVOID gratis verzending aan?

    Wij bieden gratis verzending voor alle bestellingen van € 50 of meer naar Nederland, België en Duitsland.

  • Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

    Als een bestelling op een werkdag voor 15:00 wordt geplaatst, zal deze diezelfde dag nog meegegeven worden aan onze vaste vervoerder DHL. De levertijd is afhankelijk van de bestemming van de bestelling. AVOID B.V. is niet aansprakelijk voor vertragingen die worden veroorzaakt door externe factoren, zoals weersomstandigheden of vertragingen bij de bezorgdienst.

    • Nederland & België: 1 - 3 werkdagen
    • Tsjechië, Denemarken, Oostenrijk, Frankrijk & Duitsland 2 - 3 werkdagen
    • Polen & Italië 2 - 4 werkdagen
    • Slowakije, Portugal, Spanje & Zweden 3 - 4 werkdagen
    • Verenigd Koninkrijk 4 - 5 werkdagen
  • Wat zijn de verzendkosten?

    Wij bieden gratis verzending voor alle bestellingen van €50 of meer naar Nederland, België en Duitsland.
    Voor bestellingen onder de €50 in deze landen geldt een vaste verzendkosten van €3,99.

    Voor andere bestemmingen binnen Europa gelden de volgende vaste tarieven:

    • Ierland: €3,99
    • Tsjechië, Denemarken en Polen: €5,99
    • Oostenrijk, Frankrijk, Italië, Portugal, Slowakije en Spanje: €4,99
    • Zweden en het Verenigd Koninkrijk: €8,99
  • Welke verzendmethoden biedt AVOID?

    AVOID zorgt voor een betrouwbare levering van bestellingen via gevestigde verzendpartners. De specifieke verzendmethode, bepaald door het gewicht, de grootte, de bestemming en de geselecteerde verzendoptie van de bestelling, wordt gefaciliteerd door DHL.

    Internationale verzending voor bestellingen is ook welkom bij AVOID.

  • Biedt AVOID internationale verzending aan?

    Internationale bestellingen zijn welkom bij AVOID. De levertijden en bijbehorende kosten worden bepaald door het bestemmingsadres en worden weergegeven in het winkelwagentje voordat de bestelling wordt voltooid. Houd er rekening mee dat klanten verantwoordelijk zijn voor eventuele invoerrechten of belastingen die door hun respectieve landen worden geheven.

Vervulling

  • Ik ben niet beschikbaar op het afleveradres. Wat moet ik doen?

    De levering vindt plaats op het aangegeven afleveradres. In het geval van uw afwezigheid behoudt de bezorgservice zich het recht voor om het pakket bij een buurman of een lokaal afhaalpunt achter te laten. Er wordt een melding in uw brievenbus geplaatst, zodat u een volgende levering kunt coördineren of uw pakket kunt ophalen.

  • Wie zijn de vervoerders voor AVOID?

    Om een ​​betrouwbare levering te garanderen, maakt AVOID gebruik van vertrouwde vervoerders. De specifieke verzendmethode die op uw bestelling wordt toegepast, wordt bepaald door de grootte en het gewicht, de door u geselecteerde verzendoptie en uw afleveradres. Onze zendingen worden voornamelijk afgehandeld door DHL.

  • Moet ik een account aanmaken om mijn bestelling te plaatsen?

    U kunt een bestelling plaatsen als gast zonder een account aan te maken. Hoewel het aanmaken van een account niet verplicht is, wordt het aanbevolen voor een gemakkelijkere winkelervaring en beter contact met betrekking tot uw bestelling.

  • Welke artikelen kunnen niet worden geretourneerd?

    Om te bepalen of een artikel niet kan worden geretourneerd, gaat u naar de productpagina op AVOID. Eventuele specifieke beperkingen of uitsluitingen worden daar duidelijk vermeld.

    Voor meer informatie en assistentie kunt u contact opnemen met ons klantenserviceteam om uw vraag op te lossen.

  • Biedt AVOID promoties en kortingen aan?

    We bieden regelmatig promoties en kortingen aan onze gewaardeerde klanten. Voor exclusieve toegang tot updates, aanbiedingen en kortingen alleen voor abonnees, meld u aan voor onze e-mailmeldingen op AVOID. Zo bent u een van de eersten die op de hoogte is van onze speciale aanbiedingen.

Retourneren & restituties

  • Hoe retourneer ik mijn bestelling?

    Om een ​​retourzending te starten, gaat u naar de pagina 'Retourneren en ruilen' op de AVOID-website. U wordt gevraagd uw bestelgegevens in te voeren om uw bestelling te vinden. Nadat u uw gegevens hebt ingediend, ontvangt u verdere instructies over hoe u uw retourzending kunt uitvoeren.

    Voor verdere hulp met betrekking tot retourzendingen kunt u ons een bericht sturen via de website of ons e-mailen op info@avoid-online.nl of uzelf 'Live Help' laten gebruiken door met ons te chatten. U kunt ook contact met ons opnemen via (013) 465 75 19 voor verdere hulp binnen de openingstijden (8:30 uur tot 17:00 uur).

  • Zijn er ruildiensten beschikbaar op AVOID?

    Ruilen is mogelijk voor beschadigde of onjuiste artikelen. Neem binnen 14 dagen na levering contact met ons op.

  • Wanneer ontvang ik mijn restitutie na het retourproces?

    Wij zullen alle betalingen die u aan ons heeft gedaan, inclusief de kosten van levering (behalve eventuele extra kosten die voortvloeien uit uw keuze voor een andere leveringsmethode dan onze standaardlevering), onmiddellijk en uiterlijk binnen 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing, terugbetalen. De terugbetaling zal worden gedaan met hetzelfde betaalmiddel als dat u voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. In ieder geval brengen wij geen kosten in rekening voor deze terugbetaling.

  • Worden de leveringskosten inbegrepen in de terugbetaling?

    Wij zullen alle betalingen die u aan ons heeft gedaan, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere leveringsmethode dan onze standaardlevering), onmiddellijk en uiterlijk binnen 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing, terugbetalen. De terugbetaling zal worden gedaan met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. In ieder geval brengen wij geen kosten in rekening voor deze terugbetaling.

  • Waar ontvang ik mijn terugbetaling?

    De terugbetaling wordt gedaan met hetzelfde betaalmiddel als dat u voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. In ieder geval brengen wij geen kosten in rekening voor deze terugbetaling.